Abiinfo

Kauba transpordil tekkinud kauba kahju puhul on kauba omanikul nõudeõigus vedaja vastu. Vedaja vastutuskindlustuse puhul tuleb silmas pidada järgmist:

  • Autotranspordis on vedaja vastutus kuni 8.33 SDR brutokilo kohta – ehk umbes 10 USD kauba brutokilo kohta (CMR kindlustus)
  • Meretranspordis on vedaja vastutus 2 SDR brutokilo kohta
  • Õhutranspordis on vedaja vastutus piiratud maksimaalselt 16,67 SDR ehk umbes 20 USD kauba brutokilo kohta (AWB kindlustus)

Hüvitiste määrade piirangutele hõlmab vedaja vastutus ainult vedaja süü tõttu tekkinud kahjusid. Vedaja ei jää kahju tekkimises vastutavaks, kui kahju tekkis asjaoludel, mida vedaja ei saanud vältida.

Kui Teie kauba väärtus ületab vedaja vastutuse piirmäärasid, siis soovitame tellida kaubale täis veosekindlustus. Vajadusel vahendame veoste täiskindlustust.

Maanteetransport on mobiilseim kauba saatmise viis igale poole, kuhu on ehitatud teed.

Maanteetranspordi puhul on kauba saatmiseks kaks võimalust: täiskoormad (FTL – Full Truck Load) ja osakoormad (LTL – Less Truck Load).

Maanteetranspordis pakitakse üldjuhul saadetav kaup alustele:

  • EUR alus – 120 * 80 cm
  • FIN alus – 120 * 100 cm

Kui palju on võimalik haagise peale laadida?

Maanteetransport

Enimlevinumaks max. kauba mõõtühikuteks maanteetranspordis on järgmised parameetrid:

  • 24 000 kg
  • 34 EUR alust (120 * 80 cm)
  • 26 FIN alust (120 * 100 cm)
  • 85 m³ … 112 m³ (sõltuvalt haagise tüübist, kas täis- või poolhaagis)
  • 13,6 ldm (laadimismeetrit – jooksvat meetrit haagise pikkusest)

Autotranspordis kuuluvad kauba juurde järgmised dokumendid:

  • kauba saatja poolt väljastatav arve ja/või pakkeleht
  • CMR – rahvusvaheline saateleht

CMR on rahvusvaheline kauba saateleht, mille täidab veofirma, ning millest üks koopia läheb kauba saatjale, teine kauba saajale ja kolmas eksemplar jääb vedajale tõestuseks sooritatud veost ning jõuab Teieni koos veoteenuste arvega.

Meretransport on odavaim transpordiviis kaugete vahemaade puhul.

Tegeleme osakonteinervedudega (LCL) ning täiskonteinerite (FCL) vedudega.

  • LCL – osasaadetis konteineris (less than container load)
  • FCL – täiskonteiner saadetis (full container load)

Kui palju saab laadida konteinerisse?

See, kui palju kaupa mahub konteinerisse, oleneb konteineri suurusest.

Kõige levinumad on 20 (20’ DC) ja 40 (40’ DC) jala pikkused konteinerid.

Meretransport 2

« 40’ DC Sisemõõdud: Pikkus 12,03 x Laius 2,35 x Kõrgus 2,39 meetrit. Maht 67,6 m³ Maksimum kaal – 26,7 tonni.

Meretransport 1

« 20’ DC Sisemõõdud: Pikkus 5,9 m x Laius 2,35 m x Kõrgus 2,39 m. Maht 33,1 m³ Maksimum kaal – 21,6 tonni.

Kasutusel ka eelnimetatuist suurema kubatuuriga konteinerid (40’ HC), mille kõrgus on jala võrra kõrgem, ning laiemad konteinerid (40’ PW; 45’ HCPW), mis mahutavad kõrvuti standardsed (EUR, FIN) alused.